Nový Range Rover sice trochu narostl do délky (a chystá se i prodloužená verze), do výšky ale zase něco málo ztratil a hlavně zásluhou hliníkové platformy i karoserie „zhubnul“ až o 380 kg. Kromě známých motorů 4.4 TDV8 a 5.0 Supercharged jeho nabídku obohatí také menší 3.0 TDV6 a zbrusu nový 3.0 Supercharged, který na některých trzích nahradí atmosférický pětilitr. Pro všechny motory je standardem osmistupňový automat ZF s kruhovým voličem. Pneumatický podvozek také doznal značné úpravy a elektronický systém jízdy mimo asfalt Terrain Response nyní aktivně upravuje chování vozu podle povrchu, na kterém se pohybuje. Interiér je proveden klasicky luxusně, středová konzole je nyní čistší a část ovladačů se přesunula na rozměrnou dotykovou obrazovku. Kromě pětimístného provedení si lze připlatit i za čtyřmístnou variantu s křesly Lounge.
Facelift Freelanderu se nejvíce dotkl přídě a interiéru. Hlavní světlomety mají inovovanou grafiku s diodami denního svícení, maska je orámovaná světlejším odstínem chromu a diody se dostaly i do koncových světel. Nabídku barev obohatily tři nové odstíny – modrá, zelená a hnědá. Středový tunel dostal po vzoru Evoque tlačítkový volič Terrain Response, přístrojová deska zase barevný palubní počítač. Na výběr jsou i nové barvy koženého čalounění. Benzínový šestiválec 3,2 litru byl nahrazen přeplňovaným čtyřválcem 2.0 Si4 177 kW.