Faceliftované „Céčko“ z boku nerozeznáte od předchozího. Pohled zpředu ale odhalí, že tu designéři udělali drobné korekce. Stále máte na výběr ze dvou verzí čelní masky – buď dostanete klasickou s hrdě vztyčenou třícípou hvězdou nebo mnohem sportovnější. Ta je k dispozici ve výbavě Avantgarde. V té, která se nám teď dostala do rukou. A vypadá skvěle.

Nová světla, která v tomto případě byla vybavena bi-xenonovými lampami s automatickým přepínám z dálkového na potkávací vypadají lépe než pře faceliftem. Samozřejmostí je i obligátní LED pro denní jízdu. Světelná trubice ve tvaru písmene C se snaží trochu přiblížit většímu „Éčku“, které má ovšem tato světla samostatně.

Stejný pocit má člověk když nastoupí dovnitř. Jako by se ocitl v trochu zmenšené třídě E. A to je jeden z důvodů, proč tleskáme! Výhradou v minulém testu totiž byl fakt, že palubní deska a použité materiály byly trochu slabší kvality oproti pokročilé konkurenci. Facelift ale tento problém naprosto smazal. Palubní deska má teď takřka shodný tvar jako s „Éčkem“, například displej navigace a multimedií už není vysouvací, ale přestěhoval se pod kryt, což vypadá mnohem lépe. Budíky ve třech samostatných tubusech vypadají dobře a interiéru velkou mírou přispěl nový volant, který jsme mohli vidět v modelech SLK nebo CLS.

Výbava na palubě

Rozměry vozu byly v podstatě nezměněny, což se týká zevnějšku i interiéru. Prostorností tedy rozhodně neoslní, na druhou stranu se dá směle srovnávat s BMW řady 3. Audi A4 je pocitově větší.  Místo pro čtyři pasažéry se přesto snadno najde, vyhrazených 485 litrů pro zavazadla ale není mnoho. Je dobře, že palubní deska příliš nezasahuje do interiéru a posádka tak sedí blíže sklu a zároveň se necítí být utlačovaná. To vyvolává pocit větší prostornosti, než která ve skutečnosti je.

Přečtěte si test předchozí verze: Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic kombi

Ve zkratce zmiňme, že také třída C se může pochlubit řadou technologií, jak dnes bývá zvykem. My jsme ve voze měli nainstalovaný systém rozpoznávající únavu řidiče nebo varující před kolizí v mrtvém úhlu. Příjemným společníkem byl i aktivní tempomat, i když většina českých dálničních „závodníků“ si nikde nezvykne na bezpečnou mezeru, kterou za vozem udržuje. Myslí si, že zdržujete a neštítí se nejen problikávání, ale i předjíždění zprava.

Pod kapotou byl stejně jako v předchozím testu umístěný dvakrát přeplňovaný turbodiesel s objemem 2,1 litru, který se prodává pod označením 250 CDI. Jde o jeden z nejlepších čtyřválcových vznětových motorů, které můžete na našem trhu dostat (ale to jsme tvrdili i minule, že?). Výkonem se totiž přibližuje šestiválcům, přesto si zachovává relativně přijatelnou spotřebu. Maximum 150 kW, ale hlavně rovných 500 Nm točivého momentu jsou hodnoty, které dokáží vůz pěkně rozhýbat. Obzvlášť, když se pojí ještě s pohonem všech kol 4Matic.

Trochu rychleji, prosím

Součástí balení byla i 7stupňová automatická převodovka. Neměli bychom větších výhrad, snad jen by mohla být trochu odhodlanější v případě řazení nahoru. Měli jsme pocit, že jí to občas trochu trvá. To konkurence, která nabízí třeba dvouspojkové automaty je na tom trochu lépe. V průměru jsme naměřili spotřebu 8 litrů, což na náš způsob jízdy byl skvělý výkon. Z tohoto směru tedy není co vytknout.

Podvozkově je na tom Mercedes-Bene C 250 4Matic také velmi dobře. Kombinuje tuhost a komfort na ideální úrovni, takže se nedočkáte přílišného houpání ani tvrdých rázů od kol. Vyhýbat dírám se musíte, obzvlášť je li váš kousek vybaven velkými 18“ koly s nízkoprofilovými pneumatikami. To vás pak občas trochu potrestá. Díky pohonu všech kol je auto v zatáčkách agilní a nabízí velkou porci neutrálního chování. Kdo by chtěl driftovat, sáhne stejně raději po mnichovském výrobku. Céčko by totiž mohlo mít alespoň o kousek komunikativnější řízení. Tady se Mercedes tak trochu přibližuje Audi. Většina zákazníků to ale nebude vnímat jako negativu.
Céčko po faceliftu s povedeným turbodieselem, pohonem všech kol a velmi povedeným interiérem se zdá být takřka bezchybným autem. Možná jen ten automat by mohl být o trochu rychlejší. Komu vyhovuje střídmý luxus, trochu kompaktnější rozměry a rád cestuje na dlouhé vzdálenosti, rozhodně pořízením tohoto vozu neudělá chybu. Díky nové palubní desce a možnosti pořídit si chytrou bezpečnostní elektroniku se bude navíc cítit jako v o třídu větším autě.

Plusy: jízdní vlastnosti, převodovka, silný motor, pohon 4×4, lepší interiér
Mínusy: malo místa vzadu, malý kufr, pomalý automat

Základní cena: 1 182 980 Kč

Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic BE kombi
Motor přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem 2143 ccm
Výkon 150 kW (204 k) při 4200 ot./min.
Točivý moment 500 Nm při 1600 – 1800 ot./min.
Maximální rychlost 235 km/h
Zrychlení 7,4 s
Převodovka 7stupňová automatická
Spotřeba město/mimo/komb 9,7 / 5,8 / 7,3 l/100 km
Spotřeba během testu 8,0 l/100 km
Palivová nádrž 59+8 l
Délka x šířka x výška 4606 x 1459 x 1770 mm
Rozvor 2760 mm
Hmotnost 1735 kg
Zav. prostor min/max 485 l / 1500 l

Foto: Zuzana Ptáčková