Naši pravidelní čtenáři určitě dobře znají jak Range Rover Sport, se kterým jsme na podzim loňského roku vyrazili do Chorvatska, tak novou generaci Mercedesu-Benz ML. O ní jsme psali v březnovém vydání 4×4 AM. Oba si odnesli v podstatě velmi pozitivní ohodnocení, jenže odpovědět na otázku, který z nich je lepší, se ukázalo jako dost složité. Řešením je samozřejmě další zapůjčení obou modelů , a to v jeden den na jednom místě.
Rozdíly se nejlépe ukáží až v momentě, kdy máte soupeře vedle sebe a můžete bezprostředně porovnávat. Kompletní test přenechám Vojtovi a těšit se na něj můžete v některém z příštích čísel 4×4 AM, teď mohu nabídnout alespoň mé osobní stručné první dojmy.
Mercedes: více prostoru
Design přeskočím, na ten má beztak každý svůj vlastní názor. Mě osobně se více líbí Range Rover Sport, protože to prostě je hranatá klasika, která vypadá hodně dobře a která bude hodně dobře vypadat také za pět-deset let. Bavíme se o prémiových SUV s cenou blížící se k hranici dvou milionů korun a podle toho by to také mělo vypadat v interiéru. Jak RR Sport, tak ML sází na dřevo, příjemnou kůži, precizní zpracování. I když…
V testovacím Mercedesu trochu povrzává cosi v levé části palubní desky a na středový tunel se nastěhoval docela lacině vyhlížející plast a ani ovladače klimatizace rozhodně nepůsobí, že by vydržely kdo ví jak dlouho. Sport možná nemá designově tak vytříbený vkus co se táké detailů, ale rozhodně působí bytelnějším dojmem. Prostorem Mercedes Range Rover jednoznačně poráží, hlavně co se týká místa pro zadní cestující a zavazadelníku.
Range Rover: v terénu suverénní
Proti sobě jsme postavili naftová provedení. V obou případech jde o šestiválce, přičemž ani u jednoho už si silnější diesel pod kapotu koupit nemůžete. Mercedes vyprodukuje maximálně 190 kW, Range Rover a jeho třílitr 188 kW. Přestože ML 350 disponuje také vyšším točivým momentem (620 Nm oproti 600 Nm), pocitově byste tipovali jako rychlejší Range Rover. Sport také nabídne lepší jízdní vlastnosti a více komfortu. Kdysi jsem v testu kritizoval fakt, že má tužší podvozek, s ostrými nerovnostmi si ale dokáže i tak poradit lépe než Airmatic od Mercedesu. U něj si řidič může nastavit režim Sport nebo Comfort, nicméně ani v komfortním nastavením není ML pohodlné tak, jak bychom od auta této značky očekávali.
Kromě silnice jsme vzali oba soupeře také do lehčího, ale promáčeného terénu. Přesně podle očekávání zde kraluje RR Sport se systémem Terrain Response a redukcí, ML ale kupodivu také zvládlo dost. Sice určité problémy byly, ale nakonec se vše podařilo, což pro mě osobně je docela překvapení.
Kdo se stane vítězem? No, Vojta to určitě nebude mít jednoduché. Když pominu méně podstatné záležitosti, pak pro ML mluví prostornější interiér, pro Range Rover Sport lepší jízda. Vypadá to na pěknou remízu, kterou s největší pravděpodobností nakonec rozhodne pořizovací cena. Uvidíme.
[av_gallery ids=’7892,7893,7894,7895,7897,7898,7899,7900,7901,7902″]