V momentě, kdy pro Vás testujeme hodně schopný model Hilux, Fernando Alonso dokončil v Jihoafrické republice dvoudenní testování za volantem vítězného dakarského speciálu TOYOTA Hilux. Není to náhoda?

Každopádně se musíme přiznat, že jsme zatím nenašli terén, který by Hilux zastavil, ale budeme se snažit. Velkým překvapení se stala spotřeba paliva, když v klidu lze mimo město jet s dieselovým čtyřválcem pod sedm litrů (více se dozvíte z testu).

Ale zpět k informacím z Afriky. Testování zorganizoval tým TOYOTA GAZOO Racing South Africa, aby si Fernando mohl poprvé vyzkoušet podmínky rallye. Role Fernandova učitele se při testování ujal někdejší dakarský vítěz Giniel de Villiers, pravidelný účastník rallye v barvách týmu TOYOTA GAZOO Racing South Africa.

TOYOTU Hilux, která letos v lednu v rukách Nassera Al-Attiyaha a Mathieua Baumela dakarskou rallye vyhrála, pohání trochu jiný motor než náš oranžový Hilux na českých značkách – pětilitrový vidlicový osmiválec s maximálním výkonem 385 koní a točivým momentem 620 Nm. Fernando vůz testoval na dvou pouštních okruzích o délce 8 a 17 km.

Fernando Alonso: „Dakar jsem sledoval a díky týmu TOYOTA GAZOO Racing jsem dostal příležitost přijet sem do Jižní Afriky otestovat si vítězný dakarský Hilux. V posledních pár letech jsem testoval různé řady a různá vozidla, a tak to byla skvělá příležitost. Moc mne to bavilo; samozřejmě se to liší od toho, co jsem zvyklý pilotovat, ale bylo to velmi zajímavé. Postupně jsme zrychlovali, učil jsem se kolo za kolem. Nebylo snadné číst nerovnosti a odhadnout, jakou rychlost zvolit, ale moje jistota pomalu rostla. Z Hiluxu mám skvělý pocit; má dobrý záběr, je vyvážený, má velký výkon a pozoruhodné brzdy. Pocity při řízení tohoto vozu jsou neuvěřitelné.“

Glyn Hall, šéf týmu TOYOTA GAZOO Racing South Africa: „Pro tým to byla skvělá zkušenost spolupracovat s jezdcem Fernandova kalibru. Je hned zřejmé, proč při okruhovém závodění dosáhl takových úspěchů; na toto testování byl velmi dobře připraven a projevil nesmírnou snahu se během dvou dnů co nejvíce naučit. Rallyové závody se od závodění na okruhu zásadně liší, ale Fernando vykázal pozoruhodný pokrok a vypadalo to, že se celou dobu zároveň skvěle baví. Jsem hrdý, že se rozhodl otestovat TOYOTU Hilux v Jižní Africe, a věřím, že to pro něj byla užitečná zkušenost.“