Po nové generaci modelu X5 musela na řadu logicky přijít její odvozená stylovější varianta X6. A opět dokázala překvapit. Přední maska se příliš nemění, novinkou je možnost podsvícení masky, přičemž podsvícení se aktivuje otevřením nebo uzavřením vozu, ovšem řidič jej může zapnout a vypnout také manuálně.

Před deseti lety BMW učinilo inovativní krok spojením charakteristických vlastností automobilu kategorie Sports Activity Vehicle s DNA klasického kupé. Zrodila se zcela nová kategorie automobilů Sports Activity Coupé (SAC). BMW X6 bylo zakládajícím členem této nové kategorie a do dnešního dne nadále kombinuje extrovertní výraz s vynikajícími jízdními výkony a řízným designem. Doposud bylo ve dvou generacích celosvětově prodáno více než 443 000 kusů BMW X6.

BMW X6 se vyrábí v továrně ve Spartanburgu v americkém státě Jižní Karolína. Toto výrobní centrum modelů BMW X zajišťuje také výrobu BMW X3, BMW X4, BMW X5 a BMW X7.

Nové BMW X6 oslaví svou světovou premiéru na mezinárodním autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu nad Mohanem. V listopadu 2019 bude následovat uvedení na trh.

Koncept a design. Vzhledově výrazné a dominantní.
Nové BMW X6 na délku narostlo ve srovnání s předchozím modelem o 26 mm (na 4935 mm) a o 15 milimetrů na šířku (na 2004 mm). Výška je nyní o 6 milimetrů nižší (1696 mm) a kombinuje dynamicky protažené tvary s extrémně výrazným vzhledem, který umocňuje o 44 milimetrů širší rozchod předních kol (nyní 1684 mm). Rozvor vozu se prodloužil o 42 mm na 2975 milimetrů a nové BMW X6 má ve srovnání s předchůdcem také níže položené těžiště, což napomáhá výjimečné hbitosti a ovladatelnosti.

Premiéra podsvícené BMW masky chladiče ve tvaru ledvinek.
Velká, jednodílná BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek je nejvýraznějším rysem přední části vozu. Vnější okraje masky chladiče se k předním světlometům přibližují v jasně definovaném úhlu. Nové BMW X6 je poprvé volitelně k dispozici s podsvícenou BMW maskou chladiče ve tvaru ledvinek, která exteriéru dodává exkluzivitu.

Charakteristické dvojité přední světlomety zasahují téměř až do BMW masky chladiče a zdůrazňují osobitost a šířku vozu. Nové BMW X6 je standardně vybaveno LED předními světlomety. Pokud jsou součástí výbavy laserové světlomety BMW Laserlight s adaptivní funkcí a funkcí Selective Beam, optimalizují s dosvitem až 500 metrů osvětlení vozovky. Tuto volitelnou výbavu lze identifikovat díky modrým prvkům ve tvaru písmene X, které rozdělují šestiúhelníkové světelné zdroje uvnitř světlometů.

Boky nového modelu X6 jsou definovány známými proporcemi BMW, ostře tvarovanou boční linií a dynamickou linií střechy. Kola z lehké slitiny o velikosti až 22 palců jsou umístěna v podbězích s mírně šestiúhelníkovým tvarem. Podběhy doplňují průduchy Air Breathers v barvě karoserie, podtrhující dynamický vzhled exteriéru. Zadní část nového BMW X6 má extrémně sportovní siluetu s mohutnými boky, které dále zvýrazňují nízká zadní LED světla ve tvaru písmene L. Víko zavazadlového prostoru je jemně, a tedy téměř neviditelně integrováno do vodorovných linií vozu.

Nové BMW X6 je standardně vybaveno 19palcovými koly z lehké slitiny. Další varianty kol v rozměru 20 až 22 palců jsou k dispozici jako volitelná výbava. BMW X6 M50i a BMW X6 M50d jsou standardně vybaveny 21palcovými koly z lehké slitiny.

Dvě modelové varianty s výraznými designovými prvky.
Nové BMW X6 je od uvedení na trh k dispozici ve dvou modelových variantách xLine a M Sport, které jsou alternativou ke standardní specifikaci. Každý z těchto dvou modelů má svá vlastní výrazná designová specifika. Například model xLine vyzdvihuje robustnost nového automobilu Sports Activity Coupé ochrannými prvky (vpředu v barvě karoserie, vzadu v matně černém provedení). Součástí výbavové linie xLine jsou také matně chromované specifické komponenty, mezi něž patří například nasávací otvory, boční mřížky, nástavce prahů s ozdobnými lištami, hrany průduchů Air Breathers, aerodynamické hrany a koncovky výfuku. Matně chromované jsou rovněž čelní strany lamel masky chladiče.

Model M Sport přináší pozoruhodně dynamické provedení designu předního a zadního nárazníku, Adaptivní M podvozek, leskle černé okenní lišty, lemy blatníků v barvě karoserie a součástí modelu M Sport jsou také M sportovní brzdy s modře lakovanými třmeny. Od prosince 2019 budou k dispozici také M karbonové kryty vnějších zpětných zrcátek a zadní spoiler, rovněž vyrobený z plastů CFRP vyztužených uhlíkovými vlákny.

Od uvedení vozu na trh budou k dispozici vysoce kvalitní prvky výbavy od BMW Individual, které exteriéru vozu dodají ultra exkluzivní vzhled. Mezi ně patří speciální barvy karoserie BMW Individual a 22palcová kola z lehké slitiny BMW Individual. Nabídku doplňuje rozšířená výbava leskle černých okenních lišt BMW Individual Shadow Line.

Interiér: exkluzivní prostředí prostoupené sportovním stylem.
Interiér nového BMW X6 je zaměřen výhradně na poskytování exkluzivních a dynamických jízdních zážitků. Jasné struktury propůjčují palubní desce moderní a sportovní vzhled. Design kokpitu, doplněný o nové uspořádání, a design ovládacích prvků představuje progresivní reinterpretaci orientace na řidiče, kterou se BMW proslavilo. Nové BMW X6 je standardně vybaveno koženým čalouněním Vernasca.

Interiér nabízí vysoký stupeň variability díky sklopným opěradlům zadních sedadel dělených v poměru 40:20:40, díky čemuž se objem zavazadlového prostoru zvětší z 580 na 1530 litrů. Mezi speciální prvky výbavy seznamu volitelných doplňků patří multifunkční sedadla s masážní funkcí pro řidiče a spolujezdce, čtyřzónová automatická klimatizace, držáky na nápoje s ovládáním teploty, skleněné povrchy vybraných ovladačů, panoramatická skleněná střecha Sky Lounge, paket vůní Ambient Air a audiosystém Bowers & Wilkins Diamond+ 3D Surround.

Čtyři výkonné motory a M dvojice modelů od uvedení na trh.
Nabídka motorů dostupných od začátku prodeje nového BMW X6 zahrnuje dvě zážehové a dvě vznětové pohonné jednotky nejnovější generace. Vrcholem modelové řady je BMW M model s nově vyvinutým zážehovým motorem V8 o výkonu 390 kW/530 k. BMW X6 M50i (kombinovaná spotřeba paliva: 10,7–10,4 l/100 km, kombinované emise CO2: 243–237 g/km) v nabídce doplňuje BMW X6 M50d (kombinovaná spotřeba paliva:
7,2–6,9 l/100 km, kombinované emise CO2: 190–181 g/km) se vznětovým šestiválcem s výkonem 294 kW/400 k a čtveřicí turbodmychadel. Řadový šestiválec s výkonem 250 kW/340 k pracuje pod kapotou BMW X6 xDrive40i (kombinovaná spotřeba paliva: 8,6–8,0 l/100 km, kombinované emise CO2: 197–181 g/km), zatímco BMW X6 xDrive30d (kombinovaná spotřeba paliva: 6,6–6,1 l/100 km, kombinované emise CO2: 172–159 g/km) využívá vznětový řadový šestiválec s výkonem 195 kW/265 k. Všechny varianty nového BMW X6 splňují emisní normu EU6d-TEMP.

Technologii BMW TwinPower Turbo zážehových motorů tvoří přeplňování turbodmychadlem, vysokotlaké vstřikování paliva, plně variabilní časování ventilů VALVETRONIC a proměnné časování vačkového hřídele Double-VANOS. U vznětových pohonných jednotek tento balíček technologií tvoří přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování paliva common rail s piezoelektrickými vstřikovači. Čistění výfukových plynů u zážehových motorů má na starost filtr pevných částic, který minimalizuje emise částic. Vznětové modely využívají technologii BMW BluePerformance včetně filtru pevných částic, oxidačního katalyzátoru, katalyzátoru NOxa katalyzátoru SCR se vstřikováním močoviny AdBlue pro snižování emisí oxidů dusíku.

M sportovní výfukový systém, který je součástí standardní výbavy obou M modelů a který je nyní k dispozici také jako volitelná výbava pro ostatní verze BMW X6 a jako součást M sportovního paketu, dodává vozu nezaměnitelný a emočně bohatý zvukový projev. Všechny modely jsou standardně vybaveny osmistupňovou převodovkou Steptronic.

Pohon a jízdní zážitky. Pevný závazek ke sportovním vlastnostem a agilitě.
BMW xDrive maximalizuje trakci, agilitu a směrovou stabilitu nového BMW X6, stejně jako ve všech modelech BMW X. Ve zvláště dynamických jízdních situacích upřednostňuje inteligentní systém pohonu všech kol pohon zadních kol. V situacích, které nevyžadují pohon všech kol, může být hnací síla v zájmu hospodárnosti poslána výhradně na kola zadní nápravy. Sportovním jízdním vlastnostem vozu napomáhá elektronicky řízený M diferenciál na zadní nápravě, který je k dispozici buď samostatně, nebo jako součást M sportovního paketu. M diferenciál optimalizuje přenos výkonu v dynamických jízdních situacích tím, že při průjezdu zatáčkami omezuje protáčení vnitřního i vnějšího kola, což znamená, že nové BMW X6 může ze zatáčky vyrazit s výjimečným elánem. Kromě toho řízená svornost zadního diferenciálu maximalizuje trakci a schopnost modelu X6 přenést výkon na nezpevněném povrchu. Tento prvek volitelného paketu xOffroad optimalizuje trakci také na površích, kde je rozdílná přilnavost na levé a na pravé straně, tím, že se zabraňuje protáčení kola s nedostatečnou přilnavostí.

Dostane se všude: špičková dynamika, komfort a terénní vlastnosti.
Přední náprava s dvojitými příčnými rameny a pětiprvková zadní náprava dodávají podvozku nového BMW X6 ideální nástroj pro zajištění dynamiky a jízdního komfortu na silnici, plus neotřesitelnou trakci na rozbitém povrchu. Sports Activity Coupé je standardně vybaveno aktivními tlumiči Dynamic Damper Control. Tyto tlumiče nezlepšují pouze komfort, ale také dynamické vlastnosti vozu. Řidič může voličem jízdních režimů Driving Experience Controla vybrat jedno ze dvou nastavení, která kladou důraz na sportovní nebo komfortní jízdní zážitky. Podvozkové systémy nového BMW X6 umožňují ještě efektivněji než dříve zintenzivnit dynamické, komfortní nebo terénní vlastnosti vozu. Adaptivní M podvozek Professional s adaptivními stabilizátory a integrální aktivní řízení vozu propůjčuje mimořádně hbité a dynamické jízdní vlastnosti. Aktivní stabilizátory pohánějí elektrické servomotorky a umožňují pozoruhodně rychlé vyrovnávání náklonů karoserie při dynamické jízdě zatáčkami. Nejenže zlepšují agilitu a směrovou stabilitu při nájezdu do zatáčky, ale také optimalizují trakci při výjezdech z nich. Systém adaptivních stabilizátorů nového BMW X6 aktivním potlačováním vibrací způsobených nerovnostmi na jedné straně vozovky zvyšuje jízdní komfort při jízdě v přímém směru. Elektromechanicky ovládané integrální aktivní řízení je dalším prvkem, který je součástí volitelné výbavy. Natáčením zadních kol v závislosti na rychlosti buď ve stejném nebo opačném směru k předním kolům umožňuje ještě hbitější zatáčení, plynulé změny jízdních pruhů a průjezdy městským provozem. Integrální aktivní řízení usnadňuje zajíždění a vyjíždění z parkovacích míst, a současně zlepšuje směrovou stabilitu ve vysokých rychlostech.

Nové BMW X6 je k dispozici se vzduchovým odpružením na obou nápravách včetně automatického udržování světlé výšky. Plnění měchů vzduchem je řízeno pro každé kolo zvlášť elektricky poháněným kompresorem s tlakovým zásobníkem, což umožňuje také vyrovnat nerovnoměrně naložené vozidlo. Díky propojení se stabilizačním systémem DSC může být zatížení vozu registrované senzory vzduchového odpružení zohledněno při modulaci brzdění. Světlou výšku vozu lze změnit stiskem tlačítka uvnitř vozu a řidič si může volit z pěti různých nastavení. Řidič může například pro jízdu terénem zvýšit světlou výšku oproti standardu o 40 milimetrů. Další tlačítko sníží vůz o 40 milimetrů oproti standardní výšce pro snadnější nakládání nebo vykládání předmětů. Světlou výšku X6 lze proto měnit až o 80 milimetrů, což výrazně usnadňuje nastupování a vystupování z vozu a nakládání a vykládání předmětů ze zavazadlového prostoru. Požadovanou výšku lze nastavit také při vypnutém motoru prostřednictvím volitelného digitálního klíče BMW Display Key.

Nové BMW X6 je volitelně nabízeno s terénním paketem, jejž lze identifikovat podle masivnějších ochranných prvků v přední části vozu. Paket xOffroad, který je k dispozici pro všechny modelové varianty s výjimkou BMW X6 M50i a BMW X6 M50d, tvoří vzduchové odpružení na obou nápravách a elektronicky řízený závěr zadního diferenciálu. Osoba za volantem si může vybrat ze čtyř režimů, které se specializují na jízdu na sněhu, písku, štěrku nebo kamenech. Volbou konkrétního režimu se aktivuje ideální nastavení pro světlou výšku, pohon xDrive, převodovku a zásahy systému DSC. Zvolenému jízdnímu režimu se přizpůsobí také reakce motoru na pohyby plynového pedálu.

Inovativní asistenční systémy nabízejí nové funkce.
Rozsáhlý výběr standardních a volitelných asistenčních systémů činí z nového BMW X6 mimořádně inovativní automobil kategorie SAC (Sports Activity Coupé). Tyto systémy, které nyní nabízejí mnoho nových funkcí, odvádějí mimořádně efektivní činnost při zvyšování komfortu a bezpečnosti. Standardní výbava nového BMW X6 zahrnuje systém pro automatické udržování rychlosti s brzdnou funkcí a varování před srážkou s chodcem s brzdnou funkcí ve městě, které upozorní řidiče také na cyklisty. Volitelně je k dispozici aktivní systém pro automatické udržování rychlosti s funkcí Stop & Go. Na seznamu volitelné výbavy nového BMW X6 je rovněž Driving Assistant Professional. Tento kompletní paket technologií zvyšujících bezpečnost a komfort zahrnuje jak asistent řízení a jízdy v jízdních pruzích, tak i asistent jízdy v dopravních kolonách a asistent udržování v jízdním pruhu s aktivní ochranou proti bočnímu nárazu. Vyhýbací asistent je dalším prvkem paketu Driving Assistant Professional, stejně jako upozornění na náraz zezadu, upozornění na přednost a na jízdu v protisměru, upozornění na vůz přijíždějící zezadu z boku, monitoring mrtvých úhlů zpětných zrcátek a asistent nouzového zastavení. Inovativní couvací asistent, který řidiči pomáhá například při výjezdu z parkovacího místa a manévrování v omezeném prostoru, představuje další krok na cestě k automatizované jízdě.

BMW Intelligent Personal Assistant pomáhá řidiči.
BMW Live Cockpit Professional nového BMW X6 kombinuje nový koncept zobrazování a ovládání s bezkonkurenční konektivitou. Zahrnuje přístrojový panel s vysokým rozlišením a kontrolní displej, v obou případech s úhlopříčkou 12,3 palce. Nové BMW X6 je vybaveno funkcí BMW Intelligent Personal Assistant, inteligentním digitální asistentem, který reaguje na výzvu „Hej BMW“. Jedinečnou vlastností oproti ostatním digitálním asistentům je to, že si řidiči mohou zvolit jeho oslovení. Výbava BMW Intelligent Personal Assistant zajišťuje, že na palubě je vždy skutečný BMW profesionál. Je schopen vysvětlit všechny typy různých funkcí, poskytnout aktuální informace a pomáhat řidiči. Rozsah dostupných funkcí a dovedností bude neustále rozšiřován v rámci pravidelných aktualizací, prováděných pomocí funkce Remote Software Upgrade.

Nové BMW X6 M50i. Výrazný vzhled, špičkový výkon a působivá dynamika. 
Model BMW M, který bude k dispozici od zahájení prodeje, představuje vrcholné provedení třetí generace BMW X6, jehož mimořádný výkon je součástí výrazného charakteru nového automobilu kategorie Sports Activity Coupé. Nové BMW X6 M50i pohání zcela nově vyvinutý zážehový motor V8 o objemu 4,4 litru s maximálním výkonem 390 kW/530 k. Přesvědčivý nástup výkonu osmiválcového motoru, který spolupracuje s osmistupňovou převodovkou Steptronic a inteligentním pohonem všech kol xDrive, zaručuje působivé sportovní výkony. V jízdních vlastnostech nového vozu BMW X6 M50i, jeho ovladatelnosti, výjimečně přesném řízení, agilitě a stabilitě jsou patrné odborné poznatky BMW M GmbH, získané v oblasti motorsportu. Okouzlující a emocionálně působivý vzhled modelu BMW M podtrhují na míru vyrobené prvky karoserie a výrazný sportovní charakter nového BMW X6 M50i, který je evidentní také v exkluzivním provedení interiéru.

Vnější vzhled nového BMW X6 M50i je tvořen aerodynamicky optimalizovanými součástmi karoserie, včetně předního nárazníku s velkými nasávacími otvory, a zadní nárazník s difuzorem v barvě karoserie. BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek, horizontální lamely v nasávacích otvorech a kryty vnějších zpětných zrcátek v provedení šedá Cerium Grey jsou spolu s označením modelu a koncovkami výfuku dalšími specifickými prvky designu. Nové BMW X6 M50i je standardně vybaveno černými sportovními sedadly čalouněnými kůží Vernasca a M koženým sportovním volantem. Podsvícená BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek je samozřejmě k dispozici jako volitelná výbava také pro model X6 M50i.