Nová Kuga příjíždí. Jedná se o nejdůsledněji elektrifikovaný model v dosavadní historii značky Ford. Kuga je nejdůsledněji elektrifikovaný model v dosavadní historii značky Ford. K dostání bude mimo jiné v provedeních Kuga Plug-In Hybrid, Kuga EcoBlue Hybrid (mild-hybrid) a Kuga Hybrid (full-hybrid).
Zákazníci se však budou moci rozhodnout také pro vznětové motory 1.5 EcoBlue a 2.0 EcoBlue, případně pro zážehovou jednotku 1.5 EcoBoost. S vyspělými motory spolupracuje inteligentní nová osmistupňová převodovka.
Že se Vám z těch verzí plete hlava? Nám také. Tak hezky popořadě. Kuga Plug-In Hybrid nabídne dojezd na elektřinu více než 50 km. Teoretické hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 začínají na 1,2 l/100 km, respektive 29 g/km.
Kuga EcoBlue Hybrid staví na vznětovém motoru 2.0 EcoBlue 110 kW (150 k). K němu je připojen řemenem poháněný integrovaný startér/generátor, který zachycuje kinetickou energii při zpomalování a ukládá ji ve formě elektřiny do vzduchem chlazené 48V lithium-ion baterie. Startér/generátor může účinkovat také jako elektromotor. Při požadavku na důraznější akceleraci asistuje spalovacímu motoru. Současně napájí elektrické příslušenství vozu. Díky 48V elektroinstalaci může EcoBlue Hybrid častěji využívat systém Auto Start-Stop. Ford předpokládá spotřebu paliva od 5,0 l/100 km a emise CO2 od 132 g/km.
Kuga Hybrid: Samonabíjecí hybridní agregát tohoto modelu je tvořen kombinací zážehového čtyřválce 2,5 l s Atkinsonovým cyklem, elektromotoru, generátoru, lithium-ion baterie a samočinné převodovky vyvinuté ve vlastní režii Fordu. Kuga hybrid přijde na trh v roce 2020 ve variantách s předním pohonem i s inteligentním pohonem všech kol. Ford uvádí spotřebu paliva od 5,6 l/100 km a emise CO2 od 130 g/km.
Pod verzí Kuga EcoBlue se skrývá vznětový agregát 2.0 EcoBlue o výkonu 132 kW (180 k) má předpokládanou spotřebu paliva od 5,7 l/100 km a emise CO2 od 150 g/km. K nižší spotřebě mu pomáhají integrované sací kanály s leštěným povrchem a turbodmychadlo s nízkou setrvačností. Vysokotlaká vstřikovací soustava je rychlejší, přesnější a tišší. Ke snížení emisí NOx přispívá sériově montovaný systém selektivní katalytické redukce. K dalším technickým novinkám zaměřeným na snížení třecích ztrát v motoru patří přesazení klikové hřídele o 10 mm, použití ocelových pístů, zmenšení ložisek klikové hřídele a máčení řemenových pohonů rozvodů i olejového čerpadla v oleji.
Vznětový motor 1.5 EcoBlue o výkonu 88 kW (120 k) má předpokládanou spotřebu paliva od 4,8 l/100 km a emise CO2 od 127 g/km. Dostal inovativní nízkotlakou recirkulaci výfukových plynů s chlazením voda-vzduch, integrovaný sací trakt, turbodmychadlo s nízkou setrvačností a zdokonalené vysokotlaké vstřikování paliva.
Kuga EcoBoost: Motor 1.5 EcoBoost bude pro Kugu nabízen ve variantách 88 a 110 kW (120 a 150 k). Předpokládané hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 začínají na 6,5 l/100 km, respektive 149 g/km. Zásluhu na tom má mimo jiné inovativní funkce vypínání jednoho válce při částečném zatížení, kterou Ford u tříválců nasadil jako první. Deaktivace či opětovná aktivace válce proběhne za pouhých 14 milisekund.
Samozřejmě nechybějí základy technologie EcoBoost v podobě vyspělé konstrukce turbodmychadla, vysokotlakého vstřikování paliva a proměnného časování sacích i výfukových ventilů. K dalším inovacím patří kombinace nepřímého a přímého vstřikování, sběrné potrubí integrované do hlavy válců nebo celohliníková konstrukce.
Motory 1.5 EcoBlue 88 kW a 2.0 EcoBlue 132 kW lze kombinovat s novou osmistupňovou samočinnou převodovkou. Ta se vyznačuje pohotovými reakcemi, plynulou změnou převodů a inteligentními algoritmy, které přizpůsobují strategii řazení jízdnímu stylu řidiče i aktuálním okolnostem.
Motor 2.0 EcoBlue 132 kW je v novém Fordu Kuga kombinován s inteligentním pohonem všech kol.
Kuga poprvé nabízí přepínatelné jízdní režimy, které řidiči umožňují přizpůsobit odezvu a chování vozu aktuální situaci. Vedle režimů Normal, Sport a Eco má Kuga také režim Kluzký povrch a režim Hluboký sníh/písek speciálně pro jízdu na měkkém, bortivém podkladu.
Dvě nová technická řešení významně usnadňují jízdu s přívěsem, který může mít v případě nové Kugy hmotnost až 2 250 kg. Tažné zařízení se vyklápí i sklápí elektricky prostřednictvím tlačítka v boční výplni zavazadlového prostoru. K dispozici je rovněž odnímatelné tažné zařízení se snadným zajištěním v pracovní poloze.
Kuga je první SUV založené na nové globální platformě Ford C2. Ve srovnání s dosavadním modelem váží až o 90 kg méně a má o 10 procent vyšší torzní tuhost
Nabídka výbavy odpovídá požadavkům doby. Obsahuje modem FordPass Connect, 12,3“ digitální přístrojový štít, bezdrátové dobíjení, SYNC 3 s 8“ dotykovou obrazovkou či audiosystém B&O
Novinky v paletě asistenčních systémů reprezentují systém vedení v pruhu s asistentem mrtvého úhlu a předkolizní asistent s hlídáním křižovatek. K dispozici je také adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, s čtením dopravních značek a s vedením uprostřed jízdního pruhu
Nová Kuga bude nabízena v jasně odlišených variantách Titanium, ST-Line a Vignale.