Chevrolet Captiva je jednou z výjimek, které přežívají na trhu bezmála deset let. Podobných modelů v dnešní době opravdu mnoho nenajdete. Navzdory všem těm letům (Captiva jich má na svém kontě osm) Chevrolet stále nechce své velké SUV obměnit, takže se tento model dočkal letos dalšího faceliftu, který má za úkol stáří auta zamaskovat.

Výsledek? Stoprocentně se povedlo. Testovaná Captiva s bílým lakem karoserie a devatenáctipalcovými disky vypadá až nečekaně dobře. Co se samotných novinek týká, těch na přední části mnoho nenajdete, ovšem omlazené provedení zaručeně poznáte podle koncových svítilen, kam se ve velkém nastěhovaly diody. Výsledek vypadá (svět, div se) velmi moderně. Ačkoliv je vzhled záležitostí maximálně subjektivní, troufnu si tvrdit, že byste Captivu netipovali na nějaký extra starý automobil. Tedy podle vzhledu karoserie ne.

Klasický Chevrolet

Jenže co se podařilo skrýt při pohledu zvenku, to se už těžko dá zamaskovat po usednutí do interiéru. Tady by bylo potřeba kompletně přepracovat prakticky vše, což se ovšem nestalo, takže na vás čeká prostorná, ovšem od pohledu zastaralá kabina. Tak trochu za zenitem jsou použité materiály, zelené displeje s grafikou horší kalkulačky nebo řada ovladačů. Pro zákazníky, kteří řeší kdejaký detail nepřekonatelný problém, pro ty méně náročné záležitost, nad kterou se dá mávnout rukou. Nakonec jde pouze o maličkost. Poslední facelift přinesl jiné čalounění, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívání zadních sedaček, bezklíčkové startování nebo dokonce ambientní osvětlení.

Captiva je obrovské auto, plnoformátové SUV, žádný kompakt. To se také projevuje v interiéru, kde je místa dost ve všech směrech, na všech pozicích. K dispozici je i třetí řada sedadel a ani tam nepanuje vyloženě nouze, jak to někdy bývá zvykem. Sedadla odpovídají velikosti auta, jsou velice široká a pohodlná. Další věc, která odpovídá rozměrům karoserie, je volant. Ten je jednoduše obrovský. Jestli chcete nějaké jednoznačné přirovnání, pak to je kormidlo, respektive loď. Kromě samotného volantu totiž odpovídají tomuto přirovnání jízdní vlastnosti.

Stará škola

Kde se vzala, tu se vzala touha dělat velká SUV zaměřená na sportovní jízdu. Říkejme tomu raději dynamické svezení, to je výstižnější, každopádně z houpavých velkých automobilů se stala auta s velmi tuhým nastavením. Příklady nemusím hledat nikterak dlouho, třeba taková Kia Sorento se při svém faceliftu změnila po stránce podvozku k nepoznání, zmínit můžeme třeba také Subaru Forester, které je v tomto směru myslím nejaktivnějším hráčem. Pro jízdní vlastnosti to má zaručeně velmi pozitivní vliv. Speciálně Forester, na to, jak je velký, si na okreskách počíná výborně. Ale není to trochu zbytečné u auta tohoto typu?

Existují naštěstí výjimky, které se stále drží původního směru a sázejí výhradně na komfort. Captiva je přesně takovou výjimkou. Nechtějte po ní nic jiného, než klidnou jízdu. Řízení je všechno, jen ne přesné, karoserie se různě houpe, naklání, na okreskách stačí velmi málo, aby se auto začalo hrnout po tečně ven, jenže mě to nevadí. Naopak, za volantem tohoto Chevroletu jsem si pochvaloval, jak příjemný to je společník. Klidná a plynulá jízda je velmi pohodlná. Captiva je v tomto ohledu stará škola a já bych řekl, že to je dobře.

Testovaný exemplář dostal pod kapotu naftovou dva-dvojku, kterou má na svědomí italská společnost VM Motori. Pro Captivu to je ideální motor. Výkon 184 koní stačí i pro těžké SUV, zároveň spoteřeba pohybující se kolem deseti litrů taktéž není úplně nejhorší, byť v dnešní době už přeci jen patří k průměru. Ovšem do kontextu musíme přidat ještě klasický šestistupňový automat s hydrodynamickým měničem.

V prvních chvílích nepůsobí motor kdo ví jak skvělým dojmem. Je velmi hlučný. Ale uklidní se a taková dálniční jízda kolem 150 km/h probíhá pouze za doprovodu tlumeného aerodynamického šumění. O motoru nevíte. Jak se ohřeje na provozní teplotu, uklidní se. Hodnocení jako stará škola si pak určitě zaslouží i automat. Na nějaké rychlé změny převodů rovnou zapomeňte, vše probíhá v poklidném tempu a když nebudete spěchat, dočkáte se i velmi plynulého řazení. Automat Captivě velmi sluší.

Cena?

Chevrolet Captiva například ve srovnání se zmíněnou Kiou Sorento neobstojí. Interiér je těžce zastaralý, jízdně je Sorento podstatně jistější, spotřeba pak naopak nižší. Jenže i plně vybavené Sorento je vedle Captivy o něco dražší. Chevrolet takové nároky na finance nemá. V praxi se zákazník musí rozhodnout, zda dá přednost velkému a relativně levnému SUV, nebo zda za podobnou cenu sáhne po modernějších konkurentech, kteří jsou ovšem o kategorii níže. Jak se říká, každý svého štěstí strůjce. Každopádně když budete ochotni přimhouřit oči především nad lacině vypadajícím interiérem, dostanete za rozumné peníze poctivé a léty prověřené auto.

Chevrolet Captiva 2.2D AWD
Motor | vznětový čtyřválec, 2231 ccm,
184 k / 3800 ot.min-1, 400 Nm / 2000 ot.min-1
Převodovka | sedmitistupňová automatická, pohon všech kol
Jízda | 0-100 km/h za 11 s, 191 km/h, spotřeba v testu 10,5 l/100km
Rozměry | 4673 x 1756 x 1727mm, rozvor 2707 mm
Zavazadelník | 477 / 942 l
Základní cena | 741 800 Kč