Stejně jako tomu bylo u Hyundaie ix35, prošla i jeho technicky příbuzná Sportage modernizací. To znamená, že ani Kia nedostala žádnou revoluční novinku, ale pouze dílčí vylepšení. To je vlastně tak decentní, až není úplně jednoduché novinku od předchozí varianty rozeznat. Takže si na úvod dejme lehčí rekapitulaci toho, co facelift vlastně přinesl.

Na pohled lze pozorovat upravenou masku chladiče, zadní svítilny dostaly diody, jiná jsou také litá kola o velikostech šestnáct až osmnáct palců a některé verze dostanou na střechu anténu ve tvaru žraločí ploutve.

V interiéru očekávejte vylepšené materiály, přístrojový štít obdržel barevný displej palubního počítače, volant může být vyhřívaný, změnilo se čelní okno, které teď lépe odvádí práci zvukového izolantu a spolu s modernizací dorazil také nastavitelný posilovač řízení nabízející režimy Sport, Normal a Comfort. Co se technických novinek týká, pak je najdete hlavně na podvozku. Konkrétně se upravovaly stabilizátory a zadní pružiny jsou teď tužší.

 

Na pohled velmi povedený

Kia Sportage byla ještě relativně nedávno ošklivé auto. No ano, nebojme se to napsat naplno. Současná generace ovšem znamenala pro tento model hotovou revoluci, minimálně pět obřích kroků vpřed, a facelift vzestupný trend pouze podpořil. V podstatě současná verze za dobu svého působení vůbec nezestárla, přesto jí decentní úpravy prospěly. Mám-li hodnotit design, celkově se mi velice líbí.

Ani v interiéru nebylo potřeba nic moc vylepšovat. Je sice střízlivý, ale jinak působí velmi kvalitním dojmem. Klidně můžeme říct, že veškeré novinky, které se tu objevily, jsme si mohli vyzkoušet už u ix35. Zaujme ovšem odhlučnění. Podle zcela subjektivních dojmů bych řekl, že jde o změnu v praxi nejznatelnější. Při jízdě je Sportage velmi tichá.

Výrazně lepší než ix35

Pohon testovaného provedení měl na starost naftový dvoulitr naladěný na 184 k a 383 Nm. Pro Sportage jde o vrcholnou jednotku a nutno podotknout, že umí udělat z tohoto SUV poměrně svižné auto. Jak jsem psal výše, odhlučnění je velmi dobré a týká se to i motoru. Samozřejmě se nebavíme o ranních startech, kdy motor provádí jakousi rozcvičku, která zvukově připomíná ze všeho nejvíc traktor. Rychle se ale uklidní a dál už veškerý provoz probíhá zcela kultivovaně.

 

Drobným zklamáním pro mě ovšem byla spotřeba. Po městě při velmi klidné jízdě ukazoval palubní počítač stále čísla nad hranicí devíti litrů. Osobně jsem čekal menší hodnoty. Oficiální tabulky slibují 7,2 l ve městě a v kombinaci litrů šest. Mimo město jsem ale jezdil za nějakých 7,5 l/100 km.

Když jsem minulý rok poprvé zkoušel modernizovanou ix35, zaujaly mě na ní dvě věci. Podvozek je díky faceliftu velmi komfortní, v zatáčkách auto ale příliš nedrží. Kia Sportage se vydala trochu jinou cestou, přestože i v tomto případě tiskové materiály slibují zvýšení komfortu. Asi se tak opravdu stalo, auto určitě není nepohodlné, ovšem v zatáčkách je výrazně lepší než ix35. Velmi pravděpodobně za to mohou zadní tužší pružiny. Karoserie se tolik nenaklání a Sportage alespoň částečně ctí svým chováním své jméno obsahující slovo Sport.

Co naopak příliš nenadchne, to je lehce nepřesné řazení a umělé řízení. Stejný posilovač jsem kritizoval u ix35, takže ani u Sportage nemohu jinak. Režim Comfort je fajn do města. Volant jde velmi lehce, ale řízení je absolutně umělé. V režimu Sport se na umělosti nic nemění, jenom řízení ztuhne.

 

Osobně považuji za nejvýraznější zlepšení tišší interiér a jistější jízdní vlastnosti. Ovšem celkově se Kia Sportage příliš nezměnila. Stále jde o sympatické SUV s velmi rozumně nastaveným ceníkem.

Kia Sportage 2.0 CRDi 4×4

Motor – vznětový přeplňovaný čtyřválec, 1995 ccm, 184 k / 4000 ot.min-1, 383 Nm / 1800-2500 ot.min-1
Převodovka – šestistupňová manuální, pohon všech kol – mezinápravová spojka
Jízda – 0–100 km/h za 9,8 s, 194 km/h, kombinovaná spotřeba 6,0 l/100km
Rozměry – 4440 x 1855 x 1630 mm , rozvor 2640 mm
Pohotovostní hmotnost – 1525 kg
Zavazadelník – 564 / 1353 0 l
Základní cena – 624 980 Kč