Volvo V60 pohybující se někde mezi hatchbacky a klasickými rodinnými kombíky dostalo pro modelový rok 2013 hned několik změn. Jak poznáme modernizované provedení od toho starého? To záleží na konkrétním exempláři, respektive na tom, co si daný zákazník na své auto objedná. Výbava byla rozšířena, takže si nově můžete pořídit vylepšený paket R-Design, nová osmnáctipalcová kola a nebo výrazný modrý lak karoserie Rebel Blue.
První zmíněnou novinku si na fotkách neprohlédnete, zbylé dvě ano. A nutno podotknout, že přesně podle hesla „kola dělají auto“ vypadal testovací exemplář, který sám o sobě má poměrně zajímavý vzhled, velmi dobře. Jen to chce dávat velký pozor na obrubníky. Řada šrámů svdčila o tom, že kolegové, kteří vůz měli před námi, příliš obezřetní při parkování nebyli a že u těchto disků se chyby neodpouští. S modrou barvou Rebel Blue si pak můžete být jisti tím, že vás na silnici nikdo nepřehlédne.
Pár novinek z V40
V interiéru najdete ještě méně změn než na karoserii. Stále jde na první pohled o klasické Volvo nabízející typicky jednoduchý švédský design. Asi nemusím připomínat, že ten má své velké kouzlo. Co se novinek týká, mohu zmínit volič automatické převodovky, který v noci svítí a který jsme jako první mohli vidět v modelu V40. Ve výbavě se pak nově objevuje prémiový audiosystém od švédské firmy Anaview.
Volvo V60 je uvnitř stále tím strohým, přehledným a kvalitně zpracovaným Volem, kterému toho mnoho vytýkat nemůžete. Snad jen shluk ovladačů na středovém panelu není z pohledu řidiče ideální, ale to je otázka zvyku. Zájemce o kombi ovšem nepotěší prostor na zadních sedačkách, kde ho je prostě málo. Zavazadelník zvládne v základním uspořádání 430 litrů, po sklopení zadních opěradel dostanete 1241 l.
Ve znamení Haldex V
Pod kapotou našeho exempláře byste našli starý známý a velmi povedený naftový pětiválec s maximálním výkonem 163 koní a vrcholem točivého momentu 400 Nm. To žádná novinka není, jde o slabší verzi s označením D4. Pořídit si můžete ještě výkonnější D5 s maximem 215 koní a nově také D5 Polestar, který má díky jinému čipu výkon naladěný dokonce na 230 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 470 Nm.
Hlavní novinka se týká pohonu všech kol. Zřejmě už tušíte (nebo víte), že to bude nová spojka Haldex páté generace, kterou aktuálně používají pouze modely koncernu Volkswagen a právě Volvo. Nečekejte ovšem, že by se nějak zásadně změnilo chování. Stále platí, že se zadní náprava připojuje preventivně a téměř okamžitě. Systém je velmi rychlý a inteligentní, což ale platilo i o předchozí generaci. Jiné uspořádání, systém je jednodušší, lehčí a úspornější.
Během testu jsem jezdil průměrně za sedm litrů, a to jsem se vůbec nesnažil. Slabší pětiválec Volvu V60 bohatě stačí a co pro mě bylo největší překvapení, užijete si s tímto autem i docela dost zábavy. V zatáčkách se chová přímo výborně, to samé platí také o jízdě na sněhu. Jenže jde o Volvo, takže zcela vypnout stabilizaci nemůžete. Automobilka vám zábavu vymezila jasně stanovenými hranicemi, a pokud je překročíte, rázně vás systém utne a vůz srovná.
Poslední novinkou letošního modelového roku je fakt, že si ke každému motoru můžete pořídit systém Four-C, tedy nastavování chování tlumičů od komfortního až po sportovní. Také toto je užitečná věc, i když během testu jsem stejně jezdil nejčastěji v komfortním režimu. Podvozek jinak odvádí dobrou práci, jen nemůžete čekat, že na velkých kolech s hodně nízkou pneumatikou dokonale odfiltruje ostré nerovnosti. S trochou nadsázky by se dalo říci ono staré známé „pro krásu se musí trpět“.
Volvo V60 D4 AWD osloví zájemce o větší a praktičtější hatchback. Pokud nepotřebujete vozit každou chvíli kompletní rodinu, pak pro vás má Volvo připravenou zajímavou alternativu k známým automobilkám. Díky modelovému roku 2013 tato novinka také o něco lépe jezdí, spotřebuje o něco méně paliva a hlavně může vypadat skutečně velice atraktivně.
Technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný pětiválec
Objem: 2400 ccm
Výkon: 163 k / 2900 ot./min
Toč. moment: 400 Nm / 1400 – 2850 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h: 10,4 s
Max. rychlost: 215 km/h
Převodovka: 6stupňová automatická
Komb. spotřeba: 6,4 l/100 km
Rozměry: 4628 x 1865 x 1479 mm
Rozvor náprav: 2776 mm
Základní cena: 981 108 Kč