Pokud se ptáte, čím se testovaný Aircross liší od Mitsubishi ASX, které jsme se stejným motorem vyzkoušeli během zimy, odpověď je stručná: jde téměř výhradně o design. A Mitsubishi bude mít trochu problém, protože Aircross jednoduše vypadá mnohem lépe, hodnotněji a atraktivněji. Francouzským designérům patří za toto vzdát hold, protože se nespokojili jen s naroubováním nové tváře, ale vytvořili zcela nový vůz, který patří mezi nejhezčí malé crossovery.

Uvnitř, pravda, už se japonské kořeny nezapřou, i když třeba volant nebo obří panoramatické okno dodávají Citroënu opět trochu toho „koření“ navíc. Co se nám ale vůbec nelíbilo a autu prostě nesluší ani nesedí, je displej palubního počítače. Oranžový panel s hrubým rastrem má mimo jiné „na svědomí“ i zobrazování stavu paliva, což činí jen velmi přibližně a v okamžiku, kdy dojezd poklesne na 40 km, pro jistotu aktuální dojezdovou vzdálenost ukazovat přestane. Což třeba ve chvíli, kdy to máte na nejbližší benzínku ještě 25 km po dálnici, dokáže docela slušně naštvat.

Jízdně se však od ASX Aircross liší jen neznatelně, osmnáctipalcová kola mu na komfortu neubrala a línější projev motoru v pásmu do 4 tisíc otáček je třeba přičíst spíše jeho syrovosti – přebírali jsme jej jen s necelými 1700 km nájezdu. Spotřeba je víc než sympatická s výjimkou dálnice, kde ji krátká pětka vyhání až zbytečně vysoko, a v kopcích je navíc pro udržení tempa nutné často podřazovat. Nevadí to, zvuk motoru docela potěší.

Kompletní test nového Citroënu C4 Aircross najdete v letním vydání 4×4 Automagazínu. Zajímá vás některá jeho konkrétní vlastnost? Napište nám, vaše dotazy a náměty vždy rádi čteme a odpovíme na ně.