BMW X2 – emotivnější X1 je tady

0

Mnichovská automobilka našla v případě modelu X5 úspěšný recept. A tak nezbývalo než klonovat a klonovat. Na svět tak přišla postupně X3, X6, X1 a X4. Zájem o SUV/crossovery se stále zvyšuje a modrobílá vrtule si je moc dobře vědoma aktuálního boomu. Na svět tak přivedla nejnovější přírůstek – model X2, který dorostl zhruba stejných rozměrů jako dosavadní X1, ale sází zejména na emoce a ještě větší atraktivitu.

Mnichovská novinka stojí na modulární platformě UKL, kterou využívá X1 nebo model dvojkový Active Tourer. Zajímavostí je fakt, že X2 je ve skutečnosti je paradoxně menší (téměř o osm centimetrů kratší) než hiearchicky níže položená X1. Specialitkou jsou loga umístěná na céčkových sloupcích nebo odlišně řešené ledvinky v masce chladiče.

Paleta pohonných jednotek bude vcelku bohatá. Časem se objeví benzinový tříválec s výkonem 103 kW a pohonem předních kol pod obchodním označením sDrive18i nebo čtyřválec se 141 kW, kombinovaný s pohonem všech kol xDrive20i. Ze vznětových agregátů se můžeme těšit na čtyřválec se 110 kW, nabízený jako dvoukolka (sDrive18d) nebo čtyřkolka (xDrive18d). U tříválce se počítá se sedmistupňovou dvouspojkou, zatímco turbodiesel dostane osmirychlostní automat.

BMW X2 se začne v Česku prodávat nejdříve ve verzi sDrive20i, který pohání přeplňovaný zážehový dvoulitr ve spojení se 7° dvouspojkovou převodovkou Steptronic a pohonem pouze předních kol – to vše za cenu 997 100 Kč . Za dvoulitrový diesel xDrive20d s pohonem všech kol zaplatíte 1 098 500 korun, kdežto za ještě silnější provedení xDrive25d dáte 1 142 700 Kč. U obou posledně jmenovaných dieselů získáte osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem.

Stejně jako jiné modely nabídne i X2 bohatou škálu příplatkové výbavy. Dokoupit si budete moci nejen adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go nebo asistent pro jízdu v pruzích (prakticky se jedná o pomocníka pro jízdu v kolonách), ale také mimo jiné head-up displej, Wi-Fi hotspot či poloautomatický parkovací asistent.