Audi S6 – to je hlavně pořádný přeplňovaný osmiválec s objemem 4,0 litru pod kapotou. Strohá fakta, která ukazují, že přes pohon všech kol posílá na silnici masivních 420 koní a 550 Nm, vás ještě nedokážou připravit na to, co tohle auto umí v reálném provozu. Je to jedním slovem potěšení. Ne takové to uspokojení ze supersportu, kdy vám běhá mráz po zádech. Spíše úsměv, že jste prostě nejrychlejší na silnic a ani na to nevypadáte. Pravý nástroj pro „Audi people“!

Nebojte se, motor není žádný přehnaně ukřičený násilník. Zaplatili jste si přece za komfort, takže vás bude hýčkat i při vysokých rychlostech. Jen když se majitel rozhodne vyrazit hodně rychle, pak umí i ve vysokých otáčkách pěkně zazpívat. Více ale na své okolí než do kabiny, která je chráněná pořádnou protihlukovou bariérou.

Tah jednotky kupředu je ale určen přímo pro labužníky. O komunikaci s koly se stará rychlý automat S tronic. Je dokonale naladěný na to, aby šlo pod plynem elegantně zrychlovat do těžce nelegálních rychlostí bez nutného přeřazování, i na to, aby si člověk užil na malých silicích trochu hrátek s pádly pod volantem. A navíc, pokud si nepřejete nikam spěchat, zařadí co nejvyšší stupeň – tedy až sedmý, a nechá motor líně se povalovat v nízkých otáčkách. To znamená jediné. I s tímhle brutálně rychlým strojem se dá v pohodě jezdit třeba za 11 litrů. V mém případě byla ale spotřeba horší. Co jiného čekat…

Nižší a nastavitelný

Náskok díky technice, heslo které zdobí každou reklamu Audi, se v případě S6 proměňuje z obyčejného marketingového blábolu v poměrně jasně rozpoznatelnou realitu. Nastavitelný adaptivní podvozek, který je navíc o 20 mm nižší než ve standardním voze, je přímo dokonalý. Je jedno, že máte v ruce kombi, tohle auto se umí do šikany vřítit neskutečnou rychlostí a díky skvělé stabilitě i quattru v ní vykreslit ostrou zákrutu bez jediného utržení. Pokud máte rádi čistou stopu, bude se vám S6 líbit.

A bude se vám zamlouvat i v případě, že si potrpíte na luxus. Už základní výbava verze S6 obsahuje všechno a ještě mnohem víc, než je běžný řidič schopen na cestách potřebovat. Připlatit si musíte třeba za nádhernou světlou kůži, která byla na palbě. Sportovně střižené sedačky s integrovanou hlavovou opěrkou vás dokonale podrží v zatáčkách a mají široké možnosti nastavování.

A navíc je Audi S6 našlapané auto, které si v klidu obhájíte před svou manželkou. Stále v něm přece můžete vozit děti do školy. Nebo ještě menší v dětské sedačce. A výlet na vaši horskou chatu také nebude problém. Do velkého kufru s elektricky ovládanými dveřmi se toho vejde spousta. Prostě praktický a zároveň adrenalinový zážitek.

Za velké peníze

Testované auto mělo navíc keramické brzdy, o jejichž využití v běžném provozu silně pochybují. Spíše si myslím, že je to příplatek vhodný pro někoho, kdo se chce před přáteli v golfovém klubu pochlubit. Za 233 761 korun to ale možná nestojí.

Když už je řeč o penězích, pokud pobíráte běžný plat, pak na Audi S6 rovnou zapomeňte. Základní cena dosahuje bez pár korun dvou milionů, S6 tedy rozhodně není zbožím pro každého „Audistu“. Jsem teď ale hodně zvědavý, co předvede RS6. Kdybych už na to měl, asi bych si počkal. Takže jestli máte dva miliony…

Technické údaje:
Motor: přeplňovaný zážehový osmiválec,  3993 ccm
Max. výkon: 309 kW / 5500-6400 ot./min.
Max. točivý moment: 550 Nm / 1450-5250 ot./min.
Převodovka: sedmistupňová automatická
Zrychlení: 0-100 km/h: 4,9 s
Max. rychlost: 250 km/h
Spotřeba v testu: 16 l
Rozměry: 4934 x 1874 x 1446 mm
Rozvor: 2774 mm
Pohotovostní hmotnost: 1970 kg
Zav. prostor min/max: 530 l
Cena: 1 973 000 Kč