Ghibli se bude nabízet se třemi motory. Jde o dieselový nebo naftový šestiválec s pohonem zadní nápravy a dvakrát přeplňovaný V6 a pohonem všech kol, který Italové označují Q4. Systém dodává rakouská Magna Steyr. Ta zásobuje i Jaguar. Proto není zvláštní, že funguje stejně, jako v konkurenčním Jaguaru XF.
V základu je poháněna pouze zadní náprava, pokud je ale potřeba, je možné připojit přední kola pomocí elektronicky řízené vícelamelové spojky. Stav pod koly systém pečlivě monitoruje a je schopen provádět změny jednou za 150 ms. Rozdělení točivého momentu může být 0:100 až 50:50. Poměr přenosu síly na jednotlivá kola může řidič sledovat na displeji palubního počítače. Rozdílem oproti systému v Jaguaru je, že hnací hřídel je vedena stranou spolujezdce, což se v kabině projevuje malým hrbem na boku středového tunelu.
Jen s vrcholem
Pohon všech kol se u Ghibli pojí výhradně s nejsilnějším motorem, tedy dvakrát přeplňovaným V6 o výkonu 430 koní. Ačkoliv má Ferrari k turbomotorům odpor, pro Maserati ho vyrábí. To je cítit na nádherném zvuku, který doplňuje sílu schopnou pořádně zabrat takřka v jakýchkoliv otáčkách. Celých 90 procent maxima točivého momentu 550 Nm je k dispozici už v 1600 ot./min. Čtyřkolku od Magny doplňuje samozřejmě také osmistupňový automat od firmy ZF (HP 70) s bleskovým řazení a několika jízdními režimy, včetně manuálu, který nechá řidiče řadit pádly pod volantem a pokud nezařadí včas, vytrestá ho omezovačem.
Pohon všech kol se k nátuře Ghibli perfektně hodí. Také je s ním nejrychlejší z nabídky, stovku pokoří za 4,8 sekundy, maximální rychlost je 283 km/h. Akcelerace je opravdu strhující, navíc přímé řízení nabízí skvělé reakce a přesnost. Když k tomu všemu připočteme ještě precizně nastavený podvozek, je z Ghibli výborné náčiní na ostré projížďky. Díky pohonu všech kol však tolik nezlobí jako obdobná verze s poháněnou zadní nápravou. Zádí neustřeluje a parádně krouží zatáčky pod plynem.
K agresivnímu zvuku a rychlosti přidává ještě Ghibli typicky drsný výraz vozů Maserati s mohutnou maskou chladiče a trojzubcem uprostřed. Ten zjemňují oblé linie zádi. Společná DNA s velkým Quattroporte je zde vystopovatelná, podobné je to ale i uvnitř. Volant je možná až příliš mohutný, komfortní sedadla se ale povedla. Jen by si zasloužila o něco lepší boční vedení. Vzadu je méně místa, než je dnes ve vyšší třídě zvykem.
Málo hraček
Maserati chce bojovat s německou konkurencí v podobě silných verzí BMW řady 5, Audi A6 nebo Mercedesu-Benz třídy E. Konkurentem bude ale samozřejmě i Jaguar XF. Problémem však může být kvalita zpracování, která u testovacích vozů nebyla na úrovni. Během jízdy se často ozývalo vrzání. Některé materiály také na dotek nepůsobí příliš kvalitně. Šlo ale o předprodukční varianty, takže se takové chyby snad do masové výroby nedostanou.
Dalším problémem může být i nedostatečná elektronická výbava, která je nyní v kurzu. Aktivní tempomat, head-up displej, noční vidění, asistenta pro jízdu v pruzích, ochranu proti střetu v nízkých rychlostech, čtečku dopravních značek… nic z toho u Ghibli nenajdete. A peníze nezbyly ani na kvalitní navigaci, používá graficky nepovedenou od Garminu. Řadě lidí to ale snad vadit nebude a raději ocení skvělé jízdní vlastnosti a wow efekt, který jejich příjezd v takovém voze vytvoří.
Maserati Ghibli S Q4
MOTOR | zážehový přeplňovaný šestiválec, 2979 ccm, 430 k / 5500 ot.min, 550 Nm / 4500-5000 ot.min
PŘEVODOVKA | osmistupňová automatická, pohon všech kol – mezinápravová spojka
JÍZDA | 0-100 km/h za 4,8 s, 283 km/h, kombinovaná spotřeba 10,5 l/100 km
ROZMĚRY | 4971 x 1946 x 1461 mm, rozvor 2997 mm
ZAVAZADELNÍK | 500 l
ZÁKLADNÍ CENA | 2 162 600 Kč