Není to tak dlouho, co jsme testovali céčkové kupé, tentokrát se u nás v redakci zastavil na klasický sedmidenní test kombík. Ptáte se proč? Je to jednoduché. Podobně jako v mnoha jiných případech, také Mercedes u končící generace zahajuje výprodeje odstupující generace. Konkrétně třída C dostala takzvanou Final Edition.

Nečekejte žádné designoé novinky nebo speciality, vtip spočívá jenom a pouze v nižší pořizovací ceně. Konkrétní číslo vám ale bohužel říci nemohu, protože cena závisí na konkrétním dealerovi. Ti mají základní pravidla, v rámci kterých určí výši slevy. Průměrně máme počítat zhruba s deseti procenty, pokud přidáte sadu Active, dostanete slevu dalších 70 000 Kč. Jinak řečeno, za cenu solidně vybavené nové Ocavie můžete mít podstatně prémiovější, nesrovnatelně pohodlnější a nakonec také kvalitnější kombi. Samozřejmě, budete se muset smířit s tím, že váš nový miláček je oproti českému bestselleru menší.

 

Neztratil nic

Je velmi zajímavé sledovat, jak kouzlo některých automobilů vezme za své během prvních let prodeje, a kterak některá jiná auta stále dokážou zaujmout bez ohledu na to, zda už patří do automobilového důchodu. Céčko je přesně ten druhý případ. Tušil jsem to, poslední setkání můj dojem potvrdilo. Tohle auto prakticky neztratilo vůbec nic. Pořád má hodně co nabídnout a pokud Mercedes slibuje, že nová generace bude výrazně lepší, pak se máme fakt na co těšit.

Určitě nemusím zdůrazňovat, jak je Mercedes coby automobilka konzervativní. O nejnovějších modelech to zas až tolik neplatí, ale ty končící to plní do puntíku. Vzhledově třída C nezestárla ani o rok. Nedá se nic dělat, vypadá prostě dobře a co určitě v této kategorii není k zahození, své velké image stále zaručeně má. Inu, hvězda na kapotě…

O interiéru lze říci to samé. Strohý, jednoduchý, ovšem precizně zpracovaný, přehledný a velmi pohodlný. Kde má C určitě hodně co vylepšovat, to je prostor. Uvnitř jde přeci jen o malé kombi, což se nebude líbit především těm vzadu. Tam je málo místa jak pro kolena, tak také pro hlavu cestujících. Ani zavazadelník český národ stěhovavý zřejmě na zadek neusadí, ale pro normální potřeby stoprocentně postačí.

 

Diesel = ideál?

Testovaný Mercedes-Benz představoval prakticky český ideál. Je to kombi, má pohon všech kol a naftový motor pod kapotou. I proto si myslím, že nabídka, kterou Mercedes prezentuje, bude velmi lákavá a Final Edition si fofrem své zájemce najde. Konkrétně se bavíme o provedení C 220 CDI 4MATIC Kombi, což znamená přeplňovaný naftový čtyřválec o velikosti 2143 ccm, maximální výkon 170 koní a vrchol točivého momentu 400 Nm.

V praxi tyto parametry autu postačí ke zrychlení z nuly na stovku za 8,4 s a k maximální rychlosti 219 km/h. U céčka jsou samozřejmě dostupnější i podstatně silnější jednotky, troufám si ale tvrdit, že tahle postačí i náročnějším řidičům. Nabízí totiž parádní kompromis mezi přijatelnou cenou, přinejmenším hodně solidní dynamikou a rozumnou spotřebou.

Když budete chtít, možná navštívíte i čísla pod hranicí sedmi litrů. Většinou jsem se během testu pohyboval kolem osmi litrů, což stále považuji vzhledem k přítomnosti mezinápravového diferenciálu a automatu za slušný výsledek. Dálniční tempo v okolí 160 km/h si vezme z nádrže každých 100 kilometrů 8,5 litru paliva.

 

Mercedes-Benz třídy C si obecně na dálnicích vede velmi dobře. Nemá problémy ani s 200 km/h a i při této rychlosti se tváří, že ho k maximálním 219 km/h nebudete muset dlouze přemlouvat. Motor je obecně tichý, odhlučnění nadprůměrné a automat se k charakteru auta hodí. Co se podvozku týká, opět hraje prim cestovní komfort. Pokud vás lákají ostré průjezdy zatáčkami, tohle konkrétní céčko protestovat nebude, ale ani si v takovém jízdním stylu nebude libovat, stejně jako automatická převodovka.

Končící Mercedes třídy C v provedení kombi je pěkný automobil určený hlavně k delšímu cestování. S aktuální slevou to bude pro případné zákazníky minimálně dost zajímavý tip. Kdo totiž nutně nepotřebuje desítky centimetrů pro zadní cestující, ten zde dostane ono tolikrát obehrané klišé „hodně muziky (tedy spíše klasické hudby) za rozumné peníze“.

Mercedes-Benz C 220 CDI 4MATIC Kombi
Motor: přeplňovaný naftový čtyřválec, 2143 ccm, 170 k, 400 Nm
Jízda: 0-100 km/h za 8,4 s, 219 km/h, 8,5 l/100 km v testu
Základní cena: 952 850 Kč